Skip to Content

Näe bisnesmahdollisuudet, joita muut eivät näe


Menestyksellinen liiketoiminnan suunnittelu edellyttää tarkkaa tietoa siitä keitä ja missä asiakkaat ovat. Tähän oivan työkalun tarjoaa paikkatieto. Paikkatietoanalyysien avulla voimme yhdistellä erilaisia ​​tietokokonaisuuksia ja nähdä pintaa syvemmälle. Se on avain älykkääseen dataan, tarkkojen markkina-analyysien ja strategisten liiketoimintapäätösten tekemiseen. ArcGIS Business Analystin avulla saat markkina-analyysitietoa suunnittelun, asiakassegmentoinnin ja myynnin kasvattamisen tueksi. Analytiikan informatiivisten raporttien avulla pystyt tekemään entistä tarkempia ennusteita ja parempia päätöksiä.

ArcGIS Business Analystin hyödyt

Dataa verkostosuunnittelun tueksi

Unohda sijaintipäätösten pallopeli – hanki validia dataa verkostosuunnitteluun. Yhdistä sijaintitiedot ja kiinteistökustannukset potentiaalisten ja nykyisten asiakkaiden tietoihin. Tee tarkkoja ennusteita kuluvan vuoden tietojen ja viiden vuoden ennusteiden avulla. Tarkastele toimintaympäristöä ja aseta kilpailijat suurennuslasin alle kattavien kilpailija-analyysien avulla.

Työkalut sijainti- ja markkinasuunnitteluun

Analysoi markkina-alue nähdäksesi, missä laajentaa tai vähentää. Sovelluksesta löydät työkalut mm. kuluttajien profilointiin, markkinapotentiaalin kartoittamiseen, myynnin ennustamiseen, ajoaikojen ja reittien määrittämiseen. Voit tehdä väestöanalyysejä, valita parhaat sijainnit toimitiloillesi, löytää uusia mahdollisuuksia vähittäiskaupalle ja tunnistaa tuotteidesi sekä palveluidesi markkinapotentiaalit.

Vakuuta ja vaikuta visualisoinneilla

Yhdistä liiketoimintakriittinen data Esrin dataan tai muuhun referenssitietoon ja luo informatiivisia visualisointeja. Voit visualisoida graafit brändisi mukaisiksi ja jakaa ne helposti heti muille sidosryhmillesi.

Vakuuttavia ja vaikuttavia analyysejä

Optimoi investointisi

Löydä toimipisteillesi alueellinen tasapaino ja varmista toiminnan kannattavuus. Katso kartalta mm. omat olemassa olevat toimipisteet ja tulevat hankkeet, tarjolla olevat kiinteistöt, kilpailijoiden kohteet sekä ostovoima ja kotitaloudet tilastoruuduittain. Analysoi vaikuttavuusalueet, tee dynaamisia saavutettavuusmallinnuksia ja hyödynnä automatisoituja työnkulkuja alueiden suunnittelussa. Sijaintitietojen avulla laaditut analyysit toimivat tärkeänä tukena päätöksenteossa ja tarjoavat johdolle faktapohjaista tukea investointipäätösten tekemiseen.

Tunnista parhaat asiakassegmentit

Tarkastele asiakkaiden käyttäytymistä, demografia- ja tulotietoja ja opi tunnistamaan asiakkaiden mieltymyksiä sekä tarpeita. Ymmärtämällä ja tunnistamalla kohderyhmien tarpeet pystyt hahmottamaan potentiaalisimmat kohdemarkkinat ja houkuttelemaan oikeat asiakkaat palveluidesi tai tuotteidesi pariin. Omien kohteiden ja asiakassegmenttien tarkasteleminen kartalla paljastaa millä alueilla palveluverkosto on jo tarpeeksi kattava ja millä alueilla kannattaa kehittää toimintaa.

Asiakasesimerkki

Chick-fil-A


Location based analysis with ArcGIS ensures reliable growth.

Lue lisää (engl.)

Integroi saumattomasti


ArcGIS Business Analyst on käytettävissä missä, milloin ja millä laitteella tahansa. Liitä se osaksi nykyisiä työnkulkujasi, ota käyttöön selaimessa SaaS-ratkaisuna tai osana ArcGIS-alustaa.

Lue lisää ArcGIS-alustasta

Oletko valmis kuulemaan lisää?

Katsotaan yhdessä, miten paikkatiedon ja analytiikan avulla voit kehittää toimintaasi.
Jätä yhteystietosi alle niin olemme sinuun yhteydessä!

Voit myös soittaa meille:

Pirjo Ikonen, Senior Account Manager
p. 0400 686 552