Skip to Content

Tukipyynnöt

Tukipyyntöihin liittyvät ohjeet

Tukipyynnön jättäminen

  1. Kirjaudu https://my.esri.com -sivulle.
  2. Siirry Omat organisaatiot / My Organizations -lehdelle ja valitse Tuki / Support -sivu.
  3. Paina Pyydä tapausta / Request Case.
  4. Täytä lomakkeille vaaditut tiedot lomakkeen eri vaiheissa.
    1. Vinkki: Valitse ”Vaihe 1A”:ssa ”Käytä järjestelmä profiilia / Use system profile”. Ensimmäisellä kerralla kerrot tiedot ohjelmiston käyttöympäristöstä, ja seuraaville kerroilla saat valittua nuo samat tiedot tallennetusta profiilista.
    2. Vinkki: ”Vaihe 3A”:ssa voit halutessasi lisätä kollegoitasi mukaan tukitapauksen keskusteluun. Kirjaamalla tiedot ”Vaihe 3B” voit jättää tapauksen toisen henkilön puolesta (ts. tätä vaihtoehtoa käytettäessä et ole enää itse mukana tapauksen käsittelyssä).
  5. Saat sähköpostiisi kuittauksen pyynnön kirjautumisesta järjestelmäämme.
  6. Tukikeskustelua jatketaan sähköpostilla ja puhelimitse. Näet tiedot myös My Esri -sivuilla ja voit jättää myös sen kautta viestejä tapaukseen liittyen.

Tukitapauksen eteneminen

My Esrissä jätettyä tukitapausta voi seurata My Esri-sivulla, sähköpostiviesteissä ja puhelimitse.

Tapausten seuranta My Esrissä

  1. Kirjaudu https://my.esri.com -sivulle.
  2. Siirry Omat organisaatiot / My Organizations -lehdelle ja valitse Tuki / Support -sivu.
  3. Näet tapaukset Tapaukset / Cases -sivulla (usimmat viestit näkyvät myös ”Viimeisin toiminta / Recent Activity” -sivulla).
  4. Tapaukset / Cases-sivulla on lista kaikista tukitapauksista. Ota esille yksitäisen tapauksen tiedot joko näpäyttämällä tapausotsikkoa tai Yksityiskohdat/Details -painikkeetta.
    1. Näet tapauksen yleistiedot sekä aikajärjestyksessä käydyn keskustelun.
    2. Voit jättää viestejä Lisää muistiinpano / Add Note -painikeesta.

Tukitapauksen seuranta sähköpostilla

Kaikki tapausta koskevat viestit lähetetään myös sähköpostilla. Aiemmin käytössä ollut ”tuki@esri.fi” sähköpostiosoite ottaa vastaan myös uusia tukipyyntöjä.  

Tukitapauksesta keskustelu puhelimitse

Voit käydä keskustelua tukitapauksesta. Puhelinnumeromme on 0207 435 445. Kerro puhelun aluksi, jos kyse on olemassa olevasta tapauksesta. Puheluista teemme lyhyen muistiinpanon My Esri -palveluun.

Käyttöoikeudet My Esri-palvelun tukisivuille

Omien käyttöikeuksien tarkistaminen

Tukitapausten käsittely My Esri -palvelussa edellyttää käyttöoikeuksia palveluun. Useilla käyttäjillä oikeudet ovat jo voimassa.

Jos sinulla on käyttäjätunnus My Esri -palveluun, tarkista käyttöoikeutesi tukipalveluihin:

  1. Kirjaudu https://my.esri.com -sivulle.
  2. Siirry Omat organisaatiot / My Organizations -lehdelle.
  • Jos näet Tuki / Support -osion ja käytössäsi on mm. ”Pyydä tapausta / Request case” -linkki, oikeutesi ovat kunnossa.
  • Jos et näe Tuki / Support -osiota, tarkista ensin voitko itse tai voiko organisaationne pääkäyttäjä määrittää oikeudet. Tarkemmat ohjeet alla, ”Käyttöoikeuksien hallinta” -kohdassa.

 

Jos sinulla ei ole käyttäjätunnusta My Esri -palveluun, katso ohjeet ”Käyttöoikeuksien hallinta” -kohdasta.

Käyttöoikeuksien hallinta - organisaation pääkäyttäjä

Käyttöoikeudet My Esriin saat organisaationne pääkäyttäjiltä tai Esri Finlandin asiakaspalvelun kautta.

Tee itse My Esri -palvelun pääkäyttäjänä tai pyydä organisaatiosi pääkäyttäjää toimimaan seuraavasti:

  1. Kirjaudu https://my.esri.com -sivulle.
  2. Siirry Omat organisaatiot / My Organizations -lehdelle.
  3. Jos henkilöllä on käyttäjätunnus My Esri -palveluun jo olemassa, siirry kohtaan 5.
  4. Jos käyttäjällä ei vielä ole tunnusta My Esri -palveluun toteuta seuraavat toimenpiteet:
    1. Ota esille Käyttäjät / Users -osio ja valitse vasemman laidan toimintolistalta Kutsu käyttäjiä / Invite Users.
    2. Vaiheessa 1 (Step 1) kirjoita kutsuttavan henkilön sähköpostiosoite.
    3. Vaiheessa 2 (Step 2) määritä kutsuttavan henkilön oikeudet eri My Esri -sivun toimintoihin.
    4. Lähetä kutsu ja pyydä käyttäjää toimimaan kutsuviestin ohjeiden mukaisesti. Käyttäjätunnus tulee olla luotuna ja aktivoituna ennen kuin pääkäyttäjä voi määrittää oikeudet jättää tukipyyntöjä.
  5. Ota esille Käyttäjät / Users -osio ja valitse vasemman laidan toimintolistalta Hallitse soittajia / Manage Authorized Callers.
  6. Paina Lisää soittaja / Add Caller -painiketta. Kirjoita käyttäjän nimi (tai osa siitä, sillä nimet ilmestyvät ponnahdusvalikosta valittaviksi). Paina Lisää käyttäjä / Add Caller.

Käyttöoikeuksien hallinta - Esri Finlandin asiakaspalvelu

Käyttöoikeudet My Esriin saat organisaationne pääkäyttäjiltä tai Esri Finlandin asiakaspalvelun kautta.

Ellet tunne pääkäyttäjiä tai et saa tavoitettua heitä, ole yhteydessä Esri Finlandin asiakaspalveluun käyttöoikeuksien saamiseksi. Tarkistamme pyynnön oikeutuksen (esimerkiksi ottamalla yhteyttä organisaationne tunnettuihin käyttäjiin), joten asian käsittelyssä voi kulua muutamia työpäiviä.

Jos sinulla on käyttäjätunnus Esrin palveluihin (esim. ArcGIS Online tai GeoNet), lähetä käyttäjätunnuksesi ja organisaatiosi nimi sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@esri.fi. Saat vastauksen meiltä, kun käyttöoikeutesi ovat kunnossa.

Jos sinulla ei vielä ole käyttäjätunnusta mihinkään Esrin web-sivustoille, luo uusi käyttäjätunnus:

  1. Anna yhteystietosi https://accounts.esri.com/en/signup -sivulla. Käytä organisaatiosi sähköpostiosoitetta.
  2. Saat palvelusta sähköpostin, josta löytyy linkki sivulle, jolla voit luoda käyttäjätunnuksen.
  3. Kun olet saanut käyttäjätunnuksen, lähetä se lyhyen viestin kera sähköpostiosoitteeseen: asiakaspalvelu@esri.fi.