Tukipyyntöihin liittyvät ohjeet
Tukipyynnön jättäminen
- Kirjaudu https://my.esri.com -sivulle.
- Valitse ylävalikosta Tuki / Support -sivu.
- Paina Pyydä tapausta / Request Case.
- Täytä lomakkeille vaaditut tiedot lomakkeen eri vaiheissa.
- Vinkki: Valitse ensimmäisessä Tuotteen lähetys / Product Submission -vaiheessa lähettää pyyntö asetuksella Käyttämällä järjestelmäprofiilia / Using a System Profile. Ensimmäisellä kerralla kerrot tiedot ohjelmiston käyttöympäristöstä, ja seuraaville kerroilla saat valittua nuo samat tiedot tallennetusta profiilista.
- Vinkki: Kolmannessa vaiheessa voit halutessasi lisätä kollegoitasi mukaan tukitapauksen keskusteluun. Lisää kollegasi sähköpostiosoite kohdassa Anna lisäyhteyshenkilön sähköpostiosoitteet (valinnainen) / Provide Additional Contact Email Addresses (Optional).
- Saat sähköpostiisi kuittauksen pyynnön kirjautumisesta järjestelmäämme.
- Tukikeskustelua jatketaan sähköpostilla ja tarvittaessa puhelimitse tai näytönjako-ohjelmaa (esim. Microsoft Teams) hyödyntäen. Näet tiedot myös My Esri -sivuilla ja voit jättää myös sen kautta viestejä tapaukseen liittyen.
Tukitapauksen eteneminen
My Esrissä jätettyä tukitapausta voi seurata My Esri-sivulla, sähköpostiviesteissä ja puhelimitse.
Tapausten seuranta My Esrissä
- Kirjaudu https://my.esri.com -sivulle.
- Valitse ylävalikosta Tuki / Support -sivu.
- Näet tapaukset Teknisen tuen tapaukset / Technical Support Cases -sivulla.
- Teknisen tuen tapaukset / Technical Support Cases -sivulla on lista kaikista tukitapauksista. Ota esille yksittäisen tapauksen tiedot esiin klikkaamalla vasemman reunan plus (+) -painiketta.
- Näet tapauksen yleistiedot sekä aikajärjestyksessä käydyn keskustelun.
- Voit jättää viestejä Lisää muistiinpano / Add Note -painikkeesta.
Tukitapauksen seuranta sähköpostilla
Kaikki tapausta koskevat viestit lähetetään myös sähköpostilla. Aiemmin käytössä ollut tuki@esri.fi-sähköpostiosoite ottaa vastaan myös uusia tukipyyntöjä.
Tukitapauksesta keskustelu puhelimitse
Voit käydä keskustelua tukitapauksesta. Puhelinnumeromme on 0207 435 445. Kerro puhelun aluksi, jos kyse on olemassa olevasta tapauksesta. Puheluista teemme lyhyen muistiinpanon My Esri -palveluun.
Käyttöoikeudet My Esri-palvelun tukisivuille
Omien käyttöoikeuksien tarkistaminen
Tukitapausten käsittely My Esri -palvelussa edellyttää käyttöoikeuksia palveluun. Useilla käyttäjillä oikeudet ovat jo voimassa.
Jos sinulla on käyttäjätunnus My Esri -palveluun, tarkista käyttöoikeutesi tukipalveluihin:
- Kirjaudu https://my.esri.com -sivulle.
- Valitse ylävalikosta Tuki / Support -sivu.
- Jos näet Tuki / Support -osion ja käytössäsi on mm. Pyydä tapausta / Request case -valinta, oikeutesi ovat kunnossa.
- Jos et näe Tuki / Support -osiota, tarkista ensin voitko itse tai voiko organisaationne pääkäyttäjä määrittää oikeudet. Tarkemmat ohjeet alla, ”Käyttöoikeuksien hallinta” -kohdassa.
Jos sinulla ei ole käyttäjätunnusta My Esri -palveluun, katso ohjeet ”Käyttöoikeuksien hallinta” -kohdasta.
Käyttöoikeuksien hallinta - organisaation pääkäyttäjä
Käyttöoikeudet My Esriin saat organisaationne pääkäyttäjiltä tai lähettämällä asiasta sähköpostin Esri Finlandin tuotetukeen (tuki@esri.fi).
Tee itse My Esri -palvelun pääkäyttäjänä tai pyydä organisaatiosi pääkäyttäjää toimimaan seuraavasti:
- Kirjaudu https://my.esri.com -sivulle.
- Valitse ylävalikosta Tuki / Support -sivu.
- Jos henkilöllä on käyttäjätunnus My Esri -palveluun jo olemassa, siirry kohtaan 5.
- Jos käyttäjällä ei vielä ole tunnusta My Esri -palveluun toteuta seuraavat toimenpiteet:
- Ota esille Käyttäjät / Users -osio ja valitse alasvetovalikosta Lisää uusia käyttäjiä / Add New Users.
- Kirjoita kutsuttavan henkilön sähköpostiosoite ja klikkaa Lisää sähköpostiosoite / Add Email.
- Määritä tämän jälkeen kutsuttavan henkilön oikeudet eri My Esri -sivun toimintoihin.
- Lähetä kutsu ja pyydä käyttäjää toimimaan kutsuviestin ohjeiden mukaisesti. Käyttäjätunnus tulee olla luotuna ja aktivoituna ennen kuin pääkäyttäjä voi määrittää oikeudet jättää tukipyyntöjä.
- Ota esille Käyttäjät / Users -osio ja valitse alasvetovalikosta Valtuutettujen soittajien hallinta / Manage Authorized Callers.
- Paina + Lisää soittaja / + Add Caller -painiketta. Valitse haluamasi listalta Valitse yhteyshenkilö / Select contact -kohdasta. Valitse yhteyshenkilön käyttämä kieli ja kirjoita käyttäjälle uniikki tunnus Soittotunnus / Call-in ID -kohtaan. Tunnus voi olla esim. 1234, ja sen tulee olla numeerinen ja sisällettävä vähintään 4 numeroa. Paina Lisää soittaja / Add Caller.
Käyttöoikeuksien hallinta - Esri Finland tuotetuki
Käyttöoikeudet My Esriin saat organisaationne pääkäyttäjiltä tai lähettämällä asiasta sähköpostin Esri Finlandin tuotetukeen (tuki@esri.fi).
Ellet tunne pääkäyttäjiä tai et saa tavoitettua heitä, ole yhteydessä sähköpostitse Esri Finlandin tuotetukeen käyttöoikeuksien saamiseksi. Tarkistamme pyynnön oikeutuksen (esimerkiksi ottamalla yhteyttä organisaationne tunnettuihin käyttäjiin), joten asian käsittelyssä voi kulua muutamia työpäiviä.
Jos sinulla on käyttäjätunnus Esrin palveluihin (esim. ArcGIS Online tai Esri Community), lähetä käyttäjätunnuksesi ja organisaatiosi nimi sähköpostiosoitteeseen tuki@esri.fi. Saat vastauksen meiltä, kun käyttöoikeutesi ovat kunnossa.
Jos sinulla ei vielä ole käyttäjätunnusta mihinkään Esrin verkkosivustoille, luo uusi käyttäjätunnus:
- Anna yhteystietosi https://accounts.esri.com/en/signup -sivulla. Käytä organisaatiosi sähköpostiosoitetta.
- Saat palvelusta sähköpostin, josta löytyy linkki sivulle, jolla voit luoda käyttäjätunnuksen.
- Kun olet saanut käyttäjätunnuksen, lähetä se lyhyen viestin kera sähköpostiosoitteeseen: tuki@esri.fi.