Digitalisaatio vauhdittaa kaupan alan murrosta vaikuttaen aina ostamisesta logistiikkaan ja verkkokauppasovelluksista toimipaikkaverkostojen hallintaan. Suurin osa kaikesta kaupasta tehdään vielä perinteisesti myymälöiden kautta. Näin sijaintiin liittyvä tieto, sen analysointi, raportointi ja jakaminen ovat avainasemassa kartoitettaessa parhaita kauppapaikkoja. Tähän oivan työkalun tarjoaa paikkatieto ja Esrin edistyksellinen paikkatietoalusta ArcGIS. Sijaintitiedon ja alueellisten analyysien avulla voit yhdistellä erilaisia tietokokonaisuuksia, tehdä parempia päätöksiä, rikastuttaa asiakaskokemusta, valita kannattavia liikepaikkoja ja kasvattaa myyntiä.
Tiedä missä asiakkaat asuvat, työskentelevät ja tekevät ostokset
Analysoi asiakas- ja väestötietoja ja näe tiedot kartalla. Kurantin ja ajantasaisen tiedon pohjalta pystyt valisemaan parhaan sijainnin toimitiloille ja oikeat tuotevalikoimat tarjontaasi.
Ymmärrä missä ja miksi ostot tapahtuvat
Tee parempia markkinointi- ja valikoimapäätöksiä paikkatietoanalyysien avulla. Analyysien avulla olet oikeaan aikaan, oikeassa paikassa ja oikeilla valikoimilla läsnä asiakkaillesi ja voit hakea uusia potentiaalisia asiakkaita sieltä, missä he viettävät aikaansa.
Selvitä paras sijainti toimipaikalle
Sijoita toimipisteesi keskeiselle liikepaikalle analysoimalla ja asettamalla kartalle kilpailijoiden kohteet, kohteen saaavutettavuus, toimitusketjut sekä potentiaalisten asiakkaiden ja kotitalouksien ostovoima.
Tee oikea-aikaisia päätöksiä ajatasaisen tiedon avulla
Yhdistä ja analysoi reaaliaikaiset tiedot asiakkaiden ja ajoneuvojen sijainneista, omaisuudesta, myynnistä ja ympäristöstä – teet parempia päätöksiä, saavutat kustannussäästöjä ja parannat asiakaspalvelua.
Keskustellaanko lisää?
Näytämme mielellämme, miten ratkaisumme toimii käytännössä ja kerromme, mitä se kustantaa organisaatiollesi.
Varaa tapaaminen asiantuntijamme kanssa tai kysy lisätietoja.
Parhaiden liikepaikkojen löytäminen
Arvioimalla liikepaikkoja ja niitä ympäröiviä tekijöitä, kuten ostovoimaa, kilpailutilannetta sekä kulkuyhteyksiä, löydät parhaan sijainnin myymälällesi. Sijaintitiedon avulla tehostat myös verkostosuunnitteluasi.
Toimipaikkojen profilointi ja asiakkuuksien hallinta
Profiloinnilla ja sijaintitiedon avulla tunnistat nykyiset sekä potentiaaliset asiakasryhmäsi paremmin, kohdennat tarjoamasi maantieteellisesti oikeille alueille, optimoit tarjonnan vastaamaan kysyntää ja teet tarkempia tarve-ennusteita.
Markkinoinnin optimointi ja tiedon analysointi
Sijaintitieto auttaa löytämään potentiaaliset asiakkaat, analysoimaan ostokäyttäytymistä ja kohdentamaan kampanjat oikein mahdollistaen kuluttajien paremman tavoittamisen ja asiakastyytyväisyyden, myynnin kasvattamisen sekä kustannussäästöt.
Monikanavaisuuden ja toimipaikkaverkoston hallinta
Kaupan alan digitalisoitumisen keskiössä on tieto ja siihen liittyvä sijainti. Sijaintitiedon avulla seuraat esimerkiksi, mistä asiakkaasi tulevat ja miltä alueilta asioidaan verkkokaupassa. Tämän tiedon pohjalta pystyt optimoimaan kysynnän ja tarjonnan kohtaamisen.