Skip to Content

Kiitos arvokkaasta palautteesta - se ohjaa toimintaamme!


16. kesäkuuta 2020

Saadaksemme selville, mitä asiakkaamme meistä ajattelevat, mittaamme asiakkaidemme tyytyväisyyttä erilaisin kyselyin. Puolivuosittain suoritamme laajemman yleisen kyselyn, jonka lähetämme sähköpostitse asiakasrekisteristämme löytyville henkilöille. Toukokuussa 2020 toteutettu asiakastyytyväisyyskysely osoitti, että olemme onnistuneet kehittämään toimintaamme asiakkailtamme saadun palautteen mukaisesti. 

Tulokset puhuvat puolestaan: tässä kevään 2020 kyselyn tulokset tiivistettynä!

Viimeisin kysely toteutettiin toukokuussa 2020, johon vastauksia tuli kaikkiaan 165 kpl. Kyselyn aluksi selvitimme lyhyesti asiakkaidemme tyytyväisyyttä muun muassa palvelumme nopeuteen, tuotteiden ja palveluiden laatuun, viestintään sekä asiantuntijoidemme osaamiseen. Näistä kategorioista saimme keskiarvoksi 3,94 (asteikolla 1-5). Tulosten perusteella asiakkaamme kokevat asioinnin asiantuntijoidemme kanssa miellyttäväksi sekä asiantuntijoiden osaamisen ja ammattitaidon korkeaksi.  

Näissä onnistuimme hyvin:
- Asiantuntijoiden kanssa on miellyttävä asioida: arvosana 4,3
- Asiantuntijat ovat osaavia ja ammattitaitoisia: arvosana 4,2
- Tuotteet ja palvelut ovat laadukkaita: arvosana 4,0

Kysyimme myös asiakkaiden kokemuksia siitä, miten helpoksi he kokevat asioinnin Esri Finlandin kanssa. Vastauksissa oli hajontaa, mutta yli 60 % vastaajista koki vaihtoehdon ”yhtä helppoa kuin odotin” vastaavan omaa kokemusta. 

Tiedustelimme lisäksi, kuinka suurella todennäköisyydellä asteikolla 1 - 10 asiakas suosittelisi meitä, tuotteitamme tai palvelujamme eteenpäin (NPS eli Net Promoter Score). Arvosanan perusteella asiakkaat jaetaan kolmeen eri luokkaan. Arvosanan 9 – 10 antaneita kutsutaan suosittelijoiksi, 7 - 8 antaneita neutraaleiksi ja 0 – 6 antaneita arvostelijoiksi. Itse NPS-luku muodostetaan vähentämällä suosittelijoiden prosenttiosuudesta arvostelijoiden prosenttiosuus. Tässä kyselyssä saimme NPS-arvoksi 37, kun vastaava arvo oli syksyllä 2019 / 27 ja keväällä 2019  / 28.

Kyselyn avoimissa kommenteissa nousivat esille seuraavat asiat:

  • Esri Finlandin asiantuntijat auttavat niin vaikeissa, kuin helpoimmissakin kysymyksissä. Heidän tukeen voi luottaa omien työkiireiden keskellä. ArcGIS-ohjelmistot koetaan toimiviksi ja monipuolisiksi.
  • ArcGIS-ohjelmistot ovat laadukkaita ja Esri Finlandin asiantuntijoilla on aito halu kehittää asiakkaan toimintaa. 
  • Kehitettävää löytyy mm. viestinnän saralla. Viestintää toivotaan entistä kohdistetummin ja tietoa uusista tuotteista ja ohjelmistojen monipuolisista mahdollisuuksista toivotaan enemmän.

Tulevina vuosina asiakkaamme uskovat paikkatiedon hyödyntämisen laajenevan kaupunkiorganisaatioissa entistä laajempaan käyttöön. BIM, 3D-ympäristöt, virtuaalimallit sekä tilannekuva-näkymät saivat niinikään kannatusta organisaatioiden kehityskohteina. 

Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset toimivat ohjenuorana toimintamme kehitykselle. Olemme kiitollisia saamastamme arvokkaasta palautteesta.  Tulokset osoittavat kehitystä tapahtuneen ja olemme siitä iloisia. Haluamme olla joka päivä eilistä parempia ja tiedämme, että kehitettävää löytyy edelleen. Aiomme jatkaa tästä eteenpäin palautteenne ohjaamina. 

Arvontapalkintojen voittajat

Kyselyyn vastanneiden ja yhteystietonsa jättäneiden kesken suoritettiin arvonta, jossa palkintoina oli langattomat Insmat Saana BTH-600 -Bluetooth-vastamelukuulokkeet. Onnettaren suosiossa oli tällä kertaa Kristiina Nuottimäki Geologian tutkimuskeskuksesta. Onnea voittajalle!



Kuulostaako hyvältä?

Tavoitteenamme on olla asiakkaittemme ensisijainen paikkatietokumppani. Haluaisitko sinä liittyä tyytyväisten asiakkaiden joukkoon? Varaa alla olevalla lomakkeella maksuton sparraushetki asiantuntijamme kanssa, jossa selvitämme, kuinka paikkatiedon ja analytiikan avulla kehität toimintaasi. Samalla saamme molemmat käsityksen siitä, voisimmeko me kumppaninasi auttaa sinua saamaan entistä kovempia tuloksia.