Skip to Content

Kiitos arvokkaasta palautteesta!


17. kesäkuuta 2019

”Asiakkaidemme menestyminen on meille kunnia-asia” voi kuulostaa kliseeltä, mutta meillä Esri Finlandissa se on täyttä totta. Saadaksemme selville, mitä asiakkaamme meistä ajattelevat, mittaamme asiakkaidemme tyytyväisyyttä erilaisin kyselyin. Puolivuosittain suoritamme laajemman yleisen kyselyn, jonka lähetämme sähköpostitse asiakasrekisteristämme löytyville henkilöille.

Tulokset puhuvat puolestaan: tässä kevään 2019 kyselyn tulokset tiivistettynä!

Suoritimme viimeisimmän kyselyn toukokuussa 2019, ja saimme siihen vastauksia 109 kpl. Kyselyn aluksi selvitimme lyhyesti asiakkaidemme tyytyväisyyttä muun muassa palvelumme nopeuteen, tuotteiden ja palveluiden laatuun, viestintään sekä asiantuntijoidemme osaamiseen. Näistä kategorioista saimme keskiarvoksi 3,9 (asteikolla 1-5). Tulosten perusteella asiakkaamme kokevat asioinnin asiantuntijoidemme kanssa miellyttäväksi sekä asiantuntijoiden osaamisen ja ammattitaidon korkeaksi.  

Näissä onnistuimme hyvin:
- Asiantuntijoiden kanssa on miellyttävä asioida: arvosana 4,1
- Asiantuntijat ovat osaavia ja ammattitaitoisia: arvosana 4,1
- Tuotteet ja palvelut ovat laadukkaita: arvosana 4,0

Kysyimme myös asiakkaiden kokemuksia siitä, miten helpoksi he kokevat asioinnin Esri Finlandin kanssa. Vastauksissa oli hajontaa, mutta vaihtoehto ”yhtä helppoa kuin odotin” oli selkeästi suosituin.

Tiedustelimme lisäksi, kuinka suurella todennäköisyydellä asteikolla 1 - 10 asiakas suosittelisi meitä, tuotteitamme tai palvelujamme eteenpäin (NPS eli Net Promoter Score). Arvosanan perusteella asiakkaat jaetaan kolmeen eri luokkaan. Arvosanan 9 – 10 antaneita kutsutaan suosittelijoiksi, 7 - 8 antaneita neutraaleiksi ja 0 – 6 antaneita arvostelijoiksi. Itse NPS-luku muodostetaan vähentämällä suosittelijoiden prosenttiosuudesta arvostelijoiden prosenttiosuus. Tässä kyselyssä saimme NPS-arvoksi 28, kun se keväällä 2018 oli 23.

Kyselyn avoimissa kommenteissa nousivat esille seuraavat asiat:

  • ArcGIS-ohjelmistot koetaan laadukkaiksi ja niihin ollaan hyvin tyytyväisiä.
  • Esri Finland ja sen asiantuntijat koetaan osaaviksi ja apua on saatavilla. Monimutkaisissa tilanteissa vastausten saamisessa on kuitenkin viivettä, johon toivotaan parannusta.
  • Kehitettävää löytyy myös viestinnän saralla. Muun muassa uusista tuotteista, ohjelmistojen monipuolisista mahdollisuuksista ja päivityksissä tulevista uusista ominaisuuksista toivotaan enemmän tietoa.

Tulevina vuosina asiakkaamme uskovat paikkatiedon hyödyntämisen laajenevan 3D-ympäristöön, mobiilikäyttöön, tilannekuvan hallintaan, kaupunkimalleihin ja dmCity-tuotteiden suuntaan. 

Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset toimivat meillä sisäisen kehityksen ohjenuorana. Siksi olemme kiitollisia saamastamme arvokkaasta palautteesta.  Vaikka tulosten perusteella näemme kehitystä tapahtuneen ja voimme olla tyytyväisiä, koemme, että kehitettävää löytyy edelleen.

Arvontapalkintojen voittajat

Kyselyyn vastanneiden ja yhteystietonsa jättäneiden kesken suoritettiin arvonta, jossa palkintoina oli 4 kpl Chromecast-mediatoistimia. Onnettaren suosiossa olivat tällä kertaa Pertti Ojalainen Savonlinnan kaupungilta, Juha Pehkonen PKS Sähkönsiirto Oy:stä, Tomi Rosholm Satamalan kaupungilta ja Sanna Schroderus Kainuun liitosta. Onnea voittajille!



Kuulostaako hyvältä?

Tavoitteenamme on olla asiakkaittemme ensisijainen paikkatietokumppani. Haluaisitko sinä liittyä tyytyväisten asiakkaiden joukkoon? Varaa alla olevalla lomakkeella maksuton sparraushetki asiantuntijamme kanssa, jossa selvitämme, kuinka paikkatiedon ja analytiikan avulla kehität toimintaasi. Samalla saamme molemmat käsityksen siitä, voisimmeko me kumppaninasi auttaa sinua saamaan entistä kovempia tuloksia.