Blogikirjoitus
Miten löydän oikean sijainnin liiketoiminnalle?
Missä asuu ostovoimaltaan matalimmat kuluttajat? Mistä potentiaaliset asiakkaani ovat kiinnostuneita? Mihin he kuluttavat rahaa? Mistä nämä kuluttajat todennäköisimmin löytyvät? Ketkä heistä valitsevat kivijalkaliikkeen mieluummin kuin verkkokaupan? Kannattaako tuotettani markkinoida hyvällä laadulla vai halvalla hinnalla valituilla alueella?
Sijaintiin pohjautuva asiakas- ja liiketoimintaymmärrys avaa meille uusia ulottuvuuksia, kun haluamme ymmärtää ostokäyttäytymistä, segmentoida asiakkaitamme ja profiloida kuluttajia. Sijaintiälykkyyden avulla pystymme ymmärtämään eri alueiden eroavaisuuksia, ja kartalle visualisoituna aineistoja on helppo käyttää potentiaalisten alueiden sekä asiakkaiden tunnistamisessa.
Alla olevalla videolla paikkatietoasiantuntija näyttää, miten voit ottaa elämäntyylidatan haltuun paikkatiedolla ja valjastaa sen liiketoiminnalliseksi eduksi. Videolla asiantuntija näyttää esimerkin avulla, miten löydät oikean sijainnin liiketoiminnalle hyödyntämällä ostovoima- ja elämäntyylidataa.
Olemme mieluusti mukana tukemassa toimintanne menestystä ja kehitystä. Ota yhteyttä ja katsotaan yhdessä, miten voimme siivittää teidän kasvua: info@esri.fi, p. 0207 435 435.
Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä kirjoitukset:
- Anna datan ohjata oikealle polulle – kohti dataohjattua liiketoimintaa »
- Paikkatiedolla ja kiertotaloudella resurssitehokasta rakentamista »
- Paikkatietoteknologia tekee muutoksen näkyväksi »
- Kilpailuetua paikkatiedosta – muuta sijaintitieto liiketoiminnalliseksi eduksi »
- Sijaintitiedon merkitys teollisuuden palveluliiketoiminnassa »
- Mitä yhteistä on sijaintitiedolla ja esineiden internetillä? »
- Nopeaa ja läpinäkyvää tilannejohtamista »