Julkaistu 16.11.2022
Olemme saaneet tukeemme muutamia viestejä ArcGIS Pro 3.0 -version ja Excelin yhteentoimivuusongelmista. Ei hätää. Ongelma poistuu, kun asennat koneellesi oikeat ajurit.
Toimi näin
Tarkista ensin, mikä versio Excelistä sinulla on käytössäsi ja vastaa sitten seuraaviin kysymyksiin:
- Onko Microsoft Office -tuotteet asennettu Click-to-Run (CTR) -tekniikalla (suomeksi pika-asennus) vai Microsoft Installerilla (MSI) (normaali vai komentorivin kautta tehty Silent Install)?
- Onko asennettujen Microsoft Office -tuotteiden bittiversio 32-bittinen vai 64-bittinen?
(Kuva alla: Navigointipolku: File --> Account --> About Excel)
Tarkista sen jälkeen, mikä versio ArcGIS Pro -ohjelmistosta on käytössäsi:
- ArcGIS Pro 3.0 (Huom! Microsoft .NET 6 Desktop Runtime - Windows x64 Installer vaaditaan ennen ArcGIS Pro 3.0 -version asentamista)
- ArcGIS Pro 2.5–2.9
- ArcGIS Pro 2.4
Alta näet kaaviona saman toimintaohjeistuksen asentaaksesi oikeat ajurit. (klikkaa tästä nähdäksesi kuva isompana.)
Lisää ohjeita löydät täältä:
- https://pro.arcgis.com/en/pro-app/latest/help/data/excel/prepare-to-work-with-excel-in-arcgis-pro.htm
- https://www.esri.com/arcgis-blog/products/arcgis-pro/data-management/guide-to-connecting-to-excel-files-in-arcgis-pro/
Suvi-Tuulia Haakana
Esri Finland
GIS Specialist